Weboldalunk cookie-k használ, ezzel javítva a felhasználói élményt. Oldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Kérdezz-felelek: Iskolaérettség 1. rész

Kérdezz-felelek: Iskolaérettség 1. rész

Kovács Kitti gyógypedagógus kolléganőnk ezúttal „Iskolaérettség” témában segít válaszaival a szülőknek. 

Nem alakult ki a dominancia, ez okozhat problémát az iskolában? 

A jobb vagy bal kezesség 6-8 éves korig leggyakrabban kialakul. A dominancia kialakulása, vagy keresztdominancia önmagában nem okoz problémát a tanulásban. Egy TSMT-s vagy más szenzoros integraciós terapeutát érdemes megkérdezni, aki egy állapotfelmérést készít a gyermekről, hogy nem áll-e a háttérben egyéb probléma. 

A gyermekem nagycsoportos az óvodában, és nem szeret rajzolni. Nehéz rávenni, hogy a kezébe ceruzát fogjon, ez probléma?

Ha egy gyermek nem szeret rajzolni, az általában a finommotorika gyengeségére utal. Az is előfordulhat, hogy a gyermek még játékosabb, figyelmét nem kötik le olyan mertékben az ilyen jellegű feladatok. Érdemes bevonni a gyermeket otthoni tevékenységekbe, ahol rengeteg lehetőség adódik a finommotorika fejlesztésére. Ilyen peldául süteménykészítésnél a tésztagyúrás, kézzel keverés, gombóc gömbölyítése, sodrófával nyújtás stb. Ráadásul a közös sütés-főzés még egy tartalmas együtt töltött idő is. Szintén érdemes egy állapotfelmérést készíteni, nincs-e egyéb probléma a háttérben, például a mozgás és figyelem területén. 

A kisfiam fél végigmenni a padon, gyakran futás közben összeütközik társaival, fél felmenni a mászókára. Ez okozhat problémát az iskolában?

Ez a probléma az egyensúly gyengeségére utal. Mindenképpen csináltatnék állapotfelmérést, hogy nem áll-e a háttérben idegrendszeri éretlenség. Esetleg egy látásvizsgálatot érdemes csináltatni, ha még nem volt.

Iskola-előkészítő könyveinket itt találod

Mozgásfejlesztő terápiához speciális eszközeink közül, itt válogathatsz

Tartalomhoz tartozó címkék: terápia beszéljük meg

Keresés